20 Jan

Пропоную для майбутніх абітурієнтів, які хочуть обрати спеціальність журналістика короткий екскурс до важливої її складової – ділової журналістики. Ділова журналістика(Business journalism) — це професійний жанр діяльності журналіста в якому фахівці відслідковують, збирають, систематизують, фіксують, накопичують та аналізують інформацію, що стосується ділового життя(переважно сфери фінансів і бізнесу) держави, інститутів суспільства, територіальних громад, домогосподарств та окремих особистостей. Бізнес журналісти забезпечують інформаційні потреби сфери підприємництва з метою створення інформаційного поля розвитку бізнесу. Вони сприяють збалансуванню інтересів держави, органів місцевого самоврядування та інших економічних агентів.

Ділова журналістика бере свій початок з Середньовіччя. Сьогодні ділову журналістику в Україні представлено значною кількістю національних, регіональних та місцевих ділових видань. В першу чергу це електронні ділові видання та інформаційні і інформаційно-аналітичні портали. В Інтернеті жанр представлено біржевою, статистичною та економічною інформацією.  В цілому це електронні та друковані ділові видання таких категорій: ділові консультативні періодичні видання, газети оголошень, спеціалізовані ділові оглядово-аналітичні видання, універсальні оглядово-аналітичні ділові тижневики та щоденні ділові газети. Серед них найбільш рейтинговими виданнями розрахованими на власників підприємств та топ-менеджерів компаній є журнали: «Forbes», «Український тиждень», «Кореспондент»,  «Компаньйон» «Капітал», «Власть денег» та інші. Ділові видання орієнтовано на спеціалістів професійна діяльність яких, пов’язана з необхідністю постійного використання комерційної та фінансової інформації.

Основними функціями ділових видань є: аналіз головних подій в країні та її регіонах, які безпосередньо впливають на ділове життя; забезпечення бізнес-споживачів оперативною комерційною інформацією; розповсюдження передового ділового досвіду; презентація сучасного стилю ділового життя, формування ідеології раціоналізму та мислення категоріями філософії бізнесу.

Ділова журналістика сприймається споживачами інформації як престижна сфера високих стандартів життя, сучасний стиль поведінки та мислення, орієнтація особи  на особистий успіх та значимість в суспільстві. Підготовки фахівця у цій сфері передбачає вивчення навчальних дисциплін загальногуманітарного, економічного та юридичного спрямування. Майбутні журналісти цієї сфери ґрунтовно вивчають сучасні інформаційні системи і технології.

 

З повагою та найкращими побажаннями д.е.н.,

професор Алькема В. Г.

Leave a Comment