18 Січ

Людмила Штанько:

«Мрією нашого навчального закладу є виховання національної еліти для України»

 

Новий семестр в Українському гуманітарному інституті розпочався красиво і… не дуже. Красиво, адже у перші навчальні дні погода подарувала чарівну казку, вбравши все навколо в білосніжно-сріблястий одяг. І хоч пухкий сніг, що все сипав і сипав з бездонного неба, додавав клопотів, і його постійно доводилося розчищати з алей і доріжок, – все ж корисна праця бадьорила, надихала і об’єднувала адміністрацію та студентів: за лопати довелося взятися всім. З облич тих, хто трудився, було видно: радість творення краси і порядку перемагала! А ще був приємний сюрприз: студентам, які вчасно з’явилися на заняття, чим виявили свою сумлінність, відповідальність і повагу, адміністрація подарувала поїздку до цирку.

Це було красиво. А «не дуже»… У перший тиждень нового семестру на заняття з’явилася лише третина студентів. Інші?.. У кожного – своя причина і пояснення. Але факт залишається фактом: дисципліну порушено, навчальний процес знівечено, багато дорогоцінного часу змарновано. Не дуже сподобалася студентам (особливо тим, хто запізнився на заняття) і перша у новому семестрі  година ранкового спілкування – РГС, під час якої адміністрація навчального закладу досить серйозно порушила питання навчальної та громадянської відповідальності студентів. Це викликало чимало різних думок, тлумачень у студентському середовищі, серед яких – і незадоволення, і відверте обурення, і – цілковита підтримка.

Що ж такого важливого намагалася донести студентам адміністрація? Які принципові речі були викладені перед аудиторією молодих громадян України? Кореспондент Студентського медіа-центру Єлизавета Кузнецова отримала на ці питання коментар ректора УГІ Людмили Штанько.

Людмила Штанько, ректор Українського гуманітарного інституту:

– Передусім, хочу підкреслити, що згідно з існуючими законодавчии нормами студенту після сесійного періоду дається два тижні для ліквідації своїх академічних боргів. При наявності більше двох академзаборгованостей студента відраховують.  На це була звернута увага студентів під час РГС. Наш інститут прагне подолати проблему існування академічних боргів у студентів. Чому це важливо?

 По-перше, студенти, що мають академічні заборгованості, не можуть повністю зосередитися на вивченні поточних дисциплін, а витрачають свої сили на ліквідацію боргів минулих сесій. Таким чином неможливо досягти високого ефекту від навчання.

По-друге, студент, який невідповідально ставиться до  своїх академічних зобов’язань, вчиняє нечесно щодо своїх друзів та колег, які є сумлінними в навчанні та успішно і своєчасно складають сесії.  Цей негативний приклад впливає на інших. А, як ми знаємо, все те, що не дуже добре, розповсюджується набагато швидше, ніж позитивне. Процес навчання студентів перетворюється з дійсно якісного  опанування дисципліною на просте її  складання.

УГІ – не фабрика по виробництву дипломів, ми прагнемо дати студентам набагато більше. У питанні боротьби з академзаборгованостями адміністрація розраховує на підтримку студентської ради задля кращого впливу з різних сторін. Якщо Український гуманітарний інститут мріє стати найкращим навчальним закладом України, то в ньому мають навчатися найкращі студенти. Тож адміністрація та студентська молодь повинні працювати над цим разом, бути в єдиному русі.

Ще хотілося б підкреслити кілька важливих моментів щодо відвідування занять. Сподіваюсь, що в другому семестрі студенти будуть відповідальніше ставиться до цього. Наразі маємо проблему запізнень на пари та періодичної відсутності окремих студентів на заняттях. Особливо це помітно у маленьких групах. Через невелику кількість студентів викладачам важко проводити заняття за спланованою схемою.

Також адміністрацію здивувала несвоєчасна поява студентів на початок другого семестру. Це – неприпустимо. Якщо порівнювати наш інститут із правовою державою, то студенти – це громадяни, а кожен громадянин повинен дотримуватися державних законів. Графік навчання – один з найважливіших документів навчального закладу, тому його порушення – це порушення закону. Кожне порушення тягне за собою відповідальність. І наші студенти це мають усвідомити.  Ми хочемо, щоб вони були гарним прикладом для інших.

Також керівництво УГІ працює над покращенням якості рівня освіти, але це неможливо без зворотнього зв’язку та думки студентів. Ми запропонували студентам оцінити рівень викладання дисциплін. На кінець першого семестру, на сайт відправлено близько восьмидесяти анкет, що для старту проекту непогано. Проте велика кількість студентів не відреагувала на опитування, тому до них маємо прохання бути активнішими. Але активними не просто в критиці, а в побудові конструктивного діалогу. Адміністрації та студентам потрібно чути одне одного. Ми бажаємо, щоб наша прекрасна, ініціативна, перспективна молодь брала участь у розбудові закладу.

Мрією нашого вищого навчального закладу є виховання національної еліти України: чесних, відповідальних, відкритих для нових ідей молодих людей, які мають бажання покращити суспільство. Щоб роботодавець, коли бачив диплом УГІ, відразу прагнув отримати такого фахівця  – знаючого спеціаліста і чудову людину. І з радістю брав на роботу. Сподіваюся, мрії адміністрації та студентів щодо майбутнього співпадають.

Записала Єлизавета Кузнецова.

Напишіть коментар