20 Січ

Студенти третього курсу спеціальності журналістика вивчають навчальну дисципліну «Економічна проблематика засобів масової інформації». Переважна більшість тем цього курсу безпосередньо орієнтована на формування у майбутніх журналістів компетентностей  для роботи у сфері ділових ЗМІ. В поточному семестрі програмою викладання цієї дисципліни було передбачено проведення студентами журналістського розслідування з проблематики діяльності суб’єктів підприємництва. В якості вихідних даних для його проведення було надано результати діяльності віртуального підприємства на місцевому ринку хлібобулочних виробів. Подано особливості та умови його започаткування та історію розвитку. Надано масив данних, що характеризують економічний стан цього підприємства та його цінову політику. В інформаційний пакет додано акт облдержадміністрації про результати аналізу цінової політики підприємств з виробництва та реалізації хлібобулочних виробів в Київській області. Навчальне заняття з журналістського розслідування передбачало наступні етапи. Підготовчий, на якому студентам було видано завдання та інформаційний пакет до його виконання. Вихідний, під час якого студенти аналізували надану інформацію, збирали додаткову інформацію здійснювали розрахунки його економічного стану та готували питання до проведення структурованого інтерв’ю з підприємцем. Основний етап на якому майбутні журналісти зустрічались з підприємцями, роль яких виконували студенти випускних курсів економічних спеціальностей інституту, та проводили з ним структуроване інтерв’ю. Завершальним етапом цієї роботи була підготовка проекту публікації за результатами проведеного власного організаційно-економічного дослідження та проведеного інтерв’ю, для місцевої газети «Бучанські новини».  Журналістське розслідування вимагало наявності у студентів наступних компетентностей: вміння використовуючи метод спостереження зібрати необхідний масив фактичних даних, що стосуються конкретної підприємницької та соціально-економічної ситуації на місцевому ринку хлібопродуктів; вміння знайти додаткову інформацію для порівняльного аналізу фактів та пошуку аргументів чи спростування або підтвердження коментарів учасників ситуації; вміння якісно підготувати та провести структуроване інтерв’ю з підприємцем; вміння провести необхідні економічні розрахунки та обгрунтуання щодо економічного стану суб’єкта підприємницької діяльності; вміння узагальнити отриманні фактичні та розрахункові і нормативні дані; вміння підготувати проект яскравої публікації, яка багатоаспектно висвітлює складне соціально-економічне явище. Аня Кобизська, яка однією з перших провела журналістське дослідження говорить: «Я ніколи не думала, що це буде так складно. Обставини цього розслідування   мені навіть вночі наснились. Ми всі втомлювались від цієї роботи. Але цікавість нас штовхала вперед». Світлана Рибак акцентує увагу на іншому « Я ніколи не мала справу з стандартами і вважала, що це важливо лише для технарів чи технологів. Але в процесі дослідження виникло питання щодо оцінки якості хлібобулочних виробів і прийшлось знайти стандарт і вивчити основні вимоги до якості хліба. Тепер я обираю і купую хліб в супермаркеті як дока».

 

З повагою та найкращими побажаннями д.е.н.,

професор Алькема В. Г.

Напишіть коментар