Приймальна комісія +38 073 432 54 33 Секретар ректора +38 097 818 13 37

Хлєбнікова Надія Володимирівна

Хлєбнікова Надія Володимирівна

Посада: доцент кафедри журналістики (основне місце роботи)
Науковий ступінь: кандидат філологічних наук (за спеціальністю «10.01.10-Журналистика»)
E-mail (робочий): n.khlebnikova@ugi.edu.ua
Освіта / Кваліфікація:
Базова: Журналістика
Кандидатська дисертація:

«Общественные инициативы в медиапространстве гражданской журналистики». 

Московський державний університет, факультет журналістики (Міжнародна програма стипендій Фонду Форда)

Кандидат філологічних наук за напрямом “Журналістика” 

10/2008 – 12/2011

Диплом кандидата наук серія ДКН №168319

Досвід роботи: 41 рік

Викладацький досвід:

  • Інтернет-журналістика
  • Соціокультурне проектування
  • Основи медiапідприємництва
  • Мультимедійний сторітелінг
  • Журналістика даних
  • Вступ до спеціальності. Інформаційні жанри
  • Газетно-журнальне виробництво
  • Комунікація з метою розвитку
  • Міжнародна медійна практика
  • Семінари – тренінги «Від ідеї до проєкту», «Знайди свою програму в Європі!»
  • Керівництво курсовими та випускними бакалаврськими роботами

 

Досвід професійної діяльності:

30 років.

Кореспондент, власкор, заступник редактора, редактор у ЗМІ Росії, України, Білорусії.

Наукові та інші професійні інтереси:

Громадянська журналістика (civic journalism), залучення читачів (reader еngagement), неприбуткова журналістика (nonprofit journalism), медіапідприємництво (mediaentreprenership), дохід від читачів (reader revenue), модель членства (membershipmodel), новинний кооператив (news co-op), навчання журналістів (journalism education), громадська участь (civic participation), некомерційні проєкти (noncommercial projects).

Публікації:

Міжнародні:

Фахові публікації:

  1. Хлебникова Надежда. Позиция медиа в эпицентре конфликта//Женщины в медиа: создание языка мира. – Москва, 2019. – С. 70-73.
  2. Khliebnikova N., Kobyzska A., Vozhdaienko V.  PRACTICES OF THE SOCIAL ENTREPRENEURSHIP// Європейські бізнес-практики корпоративної соціальної відповідальності: кейси [Електронний ресурс] : практикум / за ред. проф. Л. Петрашко, доц. О. Мартинюк. – Електрон. текст. дані. – Київ : КНЕУ, 2019. – 239 с. – (Спільний проект фонду Моне та ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана») ; (ТРЕНІНГ «Європейські бізнес-практики корпоративної соціальної відповідальності» № 553110-EPP-1-2014-1-UA-EPPJMO-MODULE За програмою «Lifelong Learning» грант № 2014-1786 / 001-001). – Назва з титул. екрану. – С.164-170. https://ir.kneu.edu.ua/handle/2018/31326 dc.identifier.isbn     978-966-926-298-1       

dc.identifier.uri       http://ir.kneu.edu.ua/2018/31326

  1. Гриненко І. В., Рибак С. С., Хлєбнікова Н. В., Хоменко С. А. Як ринок праці розуміє загальні і спеціальні компетентності журналістів // Детектор Медіа. 2017.  – 1 травня. http://detector.media/withoutsection/article/125593/2017-05-01-yak-rinok-pratsi-rozumie-zagalni-i-spetsialni-kompetentnosti-zhurnalistiv/
  2. Хлебникова Н. В. Предпринимательская журналистика: угроза традициям или выход из кризиса? // Міжнародна наукова конференція «Антикризовий розвиток соціальних та економічних процесів в умовах глобализаціі. (квітень, 2016). – Київ-Буча, 2016. С.76-81. 

 

Матеріали конференцій:

  1. Хлебникова Н. В. Независимые медиа привлекают аудиторию к пополнению бюджета.  МАТЕРІАЛИ XV МІЖНАРОДНОЇ НАУКОВО-ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ «Актуальні проблеми соціальних та економічних процесів в умовах трансформації українського суспільства» 21 квітня 2020 року. – Буча, 2020. – С.120-122.
  2. Хлебникова Н. В. (Украинский гуманитарный институт), Чанкова Е. В. (Российский экономический университет) Что мотивирует аудиторию оказывать финансовую поддержку независимым массмедиа//Журналистика в 2020 году: творчество, профессия, индустрия: сб. мат.междунар. науч.-практ. конф. – М.: Фак. журн. МГУ, 2021. – 632 с. С.12-13.  ISBN 978-5-7776-0140-7 
  3. Хлебникова Н.В. Онлайновые издания Украины получают финансовую поддержку аудитории//Актуальные проблемы медиаисследований – 2020. Международная научно-практическая конференция НАММИ: сб. мат. конф. М.: Фак. журн. МГУ, 2020. 210 с. С.190-192.
  4. Хлебникова Н.В. Украинский гуманитарный институт (Украина), Чанкова Е.В. Российский экономический университет им. Г. В. Плеханова (Россия) Аудитория оказывает финансовую поддержку массмедиа, которым доверяет//Двенадцатые международные научные чтения в Москве «СМИ и массовые коммуникации 2020» ДЕВЕСТЕРНИЗАЦИЯ ИССЛЕДОВАНИЙ МЕДИА И КУЛЬТУРЫ: НОВЫЕ ДИСКУРСИВНЫЕ ПРАКТИКИ В ЦИФРОВОМ МИРЕ ТЕЗИСЫ 19–20 ноября 2020 года. – C. 200-201.
  5. Хлебникова Н. В. Пожертвования от аудитории в российских и украинских медиа// Журналистика в 2019 году: творчество, профессия, индустрия. Материалы международной научно-практической конференции. Москва, 6-8 февраля 2020 г. – М., 2020. – С. 75-76.
  6. Хлебникова Н. В. В журналистике возрастает ценность сотрудничества вместо конкуренции // Засоби масової інформації та комунікації: історія, сьогодення, перспективи розвитку.  Матеріали   міжнародної науково-практичної конференції. Буча, березень 2019 р.: Тези доп.: – К.:Міленіум, – 2019.- C.90-92. 
  7. Хлебникова Н. В. Журналистика сотрудничества: кооперация вместо конкуренции // Журналистика в 2018 году: Журналистика в 2018 году: творчество, профессия, индустрия. Материалы международной научно-практической конференции. Москва, 6-8 февраля 2018 г. – М., 2019. – С. 91-92.
  8. Хлебникова Н.В. Медиапредпринимательство изменяет концепцию журналистского образования//Конференция Европейской Ассоциации Журналистского Образования – 2017. Международные научные чтения в Москве «СМИ и массовые коммуникации -2017”. Журналистское образование без границ. Тезисы – 19-20 октября 2017 г. – Printed in Moscow, Russia. – C.185-186.
  9. Хлебникова Н. В. Изучение предпринимательской журналистики в США и Европе.  // Журналистика в 2016 году: Журналистика в 2016 году: творчество, профессия, индустрия. Материалы международной научно-практической конференции. Москва, 7-8 февраля 2017 г. – М., 2017. – С.27-28. 
  10. Хлєбнікова Надія Розвиток медіа підприємництва через залучення локальної аудиторії // Реформування публічного управління і адміністрування: теорія, практика, міжнародний досвід. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю. 28 жов. 2016 р. – Одеса : ОРІДУ НАДУ, 2016. – С. 19-20. 428   ISBN 978-966-394-082-3

 

Навчально-методичні посібники, монографії:

Гражданская журналистика: опыт развития общественных инициатив. Новая роль масс-медиа в местном сообществе. – LAP Lambert Academic Publishing (2013-05-17 ). – 224 с.

 

Підвищення кваліфікації, стажування, участь у тренінгах, наукових проєктах:

    1. Тренінг «Інноваційні методи викладання у вищій школі» (онлайн) Вакулова Ірина Василівна, Буча, УГI, 07.10.21. 2 год.
    2. Membership Puzzle Project summit, New York. #MPPsummit 02-06. 08.21, онлайн. https://membershippuzzle.org/summit/recap
    3. Як заохотити читачів платити. Тренінг від LIGA.net для медіа. 11.06.21 https://project.liga.net/projects/training_how_to_pay/
    4. International Symposium on Online Journalism, University of Texas at Austin campus. #ISOJ2021  26-30.04.21, онлайн. https://isoj2021.splashthat.com/
    5. INMA Media Subscriptions Summit 2021. International News Media Association, 11-25.02.21, онлайн. https://www.inma.org/modules/event/2021mediasubscriptionssummit/index.html
    6. Семінар «Внутрішнє забезпечення якості вищої освіти: розвиток освітніх програм та їх акредитація» (онлайн Вебплатформа Сумського державного університету).  24 листопада 2020 р. Хлєбнікова Надія. 0,2 кредита ЄКТС. Сертифікат учасника. Підписи: С.Шітікова, В.Квіт.
    7. Сертифікат про підвищення кваліфікації “Сучасні освітні тенденції в роботі приватних закладів освіти” (Буча, 2019 р.) – 18 годин.
    8. МДУ ім. М.В. Ломоносова факультет журналістики. Посвічення від 22.02.2019 р. Тема «Залучення аудиторії в нових фінансових моделях журналістики». Період 24 січня – 24 лютого 2019 р., загальний обсяг 108 годин.
    9. Семінар Эрасмус + офіс «Принципи та механізми забезпечення вибору навчальних дисциплін у межах освітньої програми в контексті нових стандартів вищої освіти».  Юрій Рашкевич, Світлана Шитикова. 31 березня 2017, Київ. Сертификат.
  • Wyższа Szkołа Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych (Польша). 10/2016 – 05/2017 Свідоцтво про післядипломне навчання за спеціальністю «Менеджер європейських проєктів у фінансовій перспективі 2014-2020». Відмінно.

Участь у міжнародних наукових проєктах:

  1. Участь у міжнародному проєкті NewsCoop – Collaboration on news and blog production initiative. Harvard’s Kennedy School of Government and Emerson College (Boston/Netherlands). Крім них беруть участь: Erasmus University Rotterdam, The Hague University of Applied Sciences. 2017-2020. Опубліковано понад 20 журналістських робіт студентів англійською мовою https://newscoop.com/?s=Bondarenko Розроблено курс «Міжнародна медійна практика».
  2. Участь в міжнародному тестуванні англомовного навчального посібника «Медіа інновації та підприємництво» (beta testing the collaboratively developed open textbook) 2017-2019. У процесі тестування викладена концепція авторського курсу на кафедрі журналістики УГІ. Author: Edited by Michelle Ferrier & Elizabeth Mays Media Innovation and Entrepreneurship https://press.rebus.community/media-innovation-and-entrepreneurship/
  3. Спільний проєкт фонду Моне та ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана». (ТРЕНІНГ «Європейські бізнес-практики корпоративної соціальної відповідальності» № 553110-EPP-1-2014-1-UA-EPPJMO-MODULE. За програмою «Lifelong Learning» грант № 2014-1786 / 001-001) 2016-2017. Опубліковано кейс-стаді про проєкти УГІ у співавторстві зі студентами.
  4. Ініціатор та керівник 40 журналістських проєктів НКО, підтриманих закордонними фондами (NED, Open Society Foundations), 2000 – 2010, Росія.
  5. Стипендіат Міжнародної програми стипендій Фонду Форда (Ford Foundation Fellowship Program), 2008-2011, Росія, США.