Приймальна комісія +38 (073) 432 54 33 vstup@ugi.edu.ua
Cекретар ректора +38 (097) 818 13 37 office@ugi.edu.ua

Search
Журналістика

Майстер клас із радіожурналістики відбувся 27 вересня в Українському гуманітарному інституті. Його організатори – кафедра журналістики та Студентський медіа-центр – підготували для учасників ряд сюрпризів.

Рівно о десятій залунала класична музика. Учасників майстер-класу запросили до аудиторії. Згідно з правилами тренінгу, при вході  їм запропонували вимкнути і залишити всі мобільні пристрої та годинники, щоб ніщо зайве не відволікало уваги від заняття. На учасників уже чекали заступник завідуючого кафедри журналістики Світлана Петренко  та старший викладач Сергій Рожновський, який і проводив цей майстер-клас. Студенти зайняли свої місця, вислухали привітальне слово, після чого у спільній молитві попросили Божого благословення на отримання знань та навиків..

Тема майстер-класу – «Інтерв’ю». Це – основний жанр радіожурналістики. Тож Сергій Рожновський детально і зрозуміло розповів про мету, особливості та види інтерв’ю. А також подав аудіо приклад, що прозвучав в аудиторії. Після цього – проаналізував його разом з учасниками. Так розпочався майстер-клас.

А потім був сюрприз! Відчинилися двері, і під урочисту музику в аудиторію внесли великий апетитний пиріг. На захоплене здивування студентів Сергій Рожновський пояснив, що пиріг – це символ інтерв’ю: він складається з багатьох інгредієнтів, і для того, щоб пиріг був смачним і доречним, треба уміти ці інгредієнти майстерно і вчасно поєднувати, перемішувати, додавати, і вміло випікати. Аналогічно доводиться працювати й з інтерв’ю. Тож пиріг став символом непростого процесу діяльності журналіста у цьому жанрі. Відомо, що за один раз людині цілий пиріг не з’їсти, його потрібно розрізати на шматочки. Так і в запитаннях до людей усе відразу охопити не вдасться. Тож потрібно обрати конкретні, вужчі запитання, розділити тему ніби на «шматочки», так щоб відповіді на них склали єдине ціле. Таким чином матимемо бажаний результат – повно та лаконічно висвітлену тему.

А потім була практика.  Учасники майстер-класу отримали кілька завдань щодо визначення виду інтерв’ю та його класифікації. Усе проходило в дружній, теплій атмосфері, з живими дискусіями та повчальними прикладами. Учасники стикалися з першими бар’єрами в роботі над інтерв’ю і вчилися їх долати.

Завдання були непростими, але захоплюючими. Зокрема, в одному з них учасників розділили на групи по двоє, де один виступав у ролі кореспондента, а інший відповідно – респондента. При цьому кожен респондент отримав індивідуальне рольове завдання, мета якого – передати певний «характер» відповідей і ефектом несподіваності поставити кореспондента у дещо непросту ситуацію, у якій він має виявити вміння швидко і вправно справлятися з нею.. Виконання цього практичного завдання викликало шквал позитивних емоцій. Студенти весело реагували на «словесні баталії», що розгорялися під час «прямого ефіру». Диктофон на столі викладача фіксував усі невдачі та успіхи майбутніх працівників ЗМІ. Деякі з них своїми відповідями «заганяли» партнера в глухий кут, інші ж, навпаки, вміло вибиралися із скрутної ситуації та тримали тему. Так присутні отримали практичні уроки, корисні для майбутньої професії.

Варто зауважити, що майстер-клас був проведений за незвичайною методикою. Акцент був на практичній частині, де відбувався аналіз, обговорення і виправлення помилок, давалися повчальні  поради та рекомендації.

Ще одною несподіванкою майстер-класу стала робота «У полях». Завдання просте: кожен учасник мав обрати героя, тему і вид інтерв’ю. Ось тут і почалося журналістське «полювання» на «мирне населення» студентського містечка з метою взяти інтерв’ю та почерпнути якнайбільше інформації за якнайменший проміжок часу. Ліміт запису на диктофон – не більше трьох хвилин. Ліміт часу на пошук респондента і проведення інтерв’ю з ним – 20 хвилин. Тож учасникам майстер-класу довелося діяти швидко і оперативно. По завершенні – усі разом прослухали роботи. Відбулося цікаве, дружнє обговорення, з аналізом творчих знахідок і невдач,  що супроводжувалося професійними порадами старших колег і викладачів.

А як же пиріг? Він увесь цей час чекав.  Тож логічним завершенням майстер-класу стало чаювання, під час якого  присутні за чашками запашного фруктового напою ділилися своїми враженнями, переживаннями та професійними уроками, отриманими протягом цілого дня. Зрештою, це був вихідний. Проте з висловлювань учасників стало зрозуміло, що ніхто з них не пошкодував, що витратив час саме на цю справу. Робота над інтерв’ю виявилася «солодкою і смачною». Як і пиріг…

Богдан Синчак

Фото Ольги Гонтар

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *