Така проблема як розподіл часу знайома всім, особливо студентам. Домашнє завдання, сесії, пари, а ще й на себе трохи часу треба залишити. Що ж робити? Як правильно розподілити час і зробити день продуктивніше?
Неможливо зробити за день все, що запланував. Рано чи пізно вам доведеться обрати більш важливі і пріоритетні завдання. Існує багато систем та способів регулювання часу. У кожного вона повинна бути своя. З цим може допомогти тайм-менеджмент. Він допомагає визначити метод керування часом, який підходить саме вам, та полегшити виконання поточних завдань.
Ось кілька основних принципів організації часу:
1.В основах тайм-менеджменту найголовніша порада – це занотовувати завдання, які треба виконати за день, згодом навіть за тиждень, робити схеми або графіки. Наприклад, метод 1+3+5. Багато фахівців рекомендують цей метод, оскільки він ефективний та простий у використанні.
Він допомагає розділити завдання по важливості. Кожен день ви маєте виконувати до 9 завдань. Починати треба спочатку з одного найважливішого завдання, після нього йде 3 менш важливі справи, які можна виконати протягом дня, а потім ті 5, які виконуються по можливості.
Наприклад. Важливими завданнями за день можна вважати пари або роботу. Менш важливі – домашнє завдання, відпрацювання, Ті, які не обов’язково виконувати – сходити в магазин, прибрати в кімнаті, приготувати поїсти, зробити дзвінок, побачитися з другом тощо. При постійній організації часу вам навіть не буде потрібно занотовувати щось. Мозок буде все організовувати автоматично. Важливо також вміти підлаштовувати у свій розпорядок дня плани, які виникають протягом доби.
2. Варто не забувати включати у свій розпорядок дня відпочинок та перекус. Відпочинок необхідний не тільки для загального стану, але й для ефективності виконання поставлених завдань. Чим краще себе почуваєш, тим швидше піде робота.
Також потрібно не забувати їсти, у багатьох існує така проблема як “я не маю часу поїсти”. На це завжди потрібно знайти час, тому що, по-перше, без їжі у нас не буде енергії, а по-друге, це погано впливає на наше здоров’я.
3. Якщо почуваєшся погано, то варто перенести всі плани на інший день та відпочити. Хвороба завжди настає не вчасно, краще кілька днів відлежатися вдома, ніж погіршити свій стан здоров’я.
4. При виконанні важливих задач варто не відволікатись на якісь дрібниці. У кожного є звичка сидіти в телефоні, при цьому час не контролюється. Плануєш просто перевірити повідомлення, а в результаті ти засів вже на 30 хвилин. Без відволікань завдання виконуватимуться швидше, залишиться більше часу на себе та день пройде продуктивніше.
5. Важливо не забувати про сон, бо ми знаємо, що не буде жодного результату від роботи, коли ми сонні та голова забита. Людина повинна спати не менше ніж 7 годин на добу, варто пам’ятати про це.
6. В кінці дня, якщо всі заплановані завдання виконані, можна нагородити себе якимись смаколиками, смачною вечерею або прогулянкою з друзями.Так ви хвалите себе за зроблену роботу. Також це дасть певну мотивацію на наступний день.
Ольга Лащук