Таку тезу на відкритій лекції «Механізми формування валютно-фінансових криз» висловив кандидат економічних наук, професор Кафедри інформаційних систем і технологій, фінансів та менеджменту Ігор Макаренко. Захід відбувся, щоб ознайомити адміністрацію, студентів, а також представників інших вищих навчальних закладів із досягненнями кафедри, зокрема у викладанні навчальної дисципліни “Макроекономіка”. Більше тридцяти осіб приєдналися, щоб почути про взаємозв’язок розвитку макроекономіки і сучасних соціальних та економічних систем на підставі об’єктивних законів розвитку суспільства.
Слухачі мали можливість побачити, що стиль викладання професора Макаренко ґрунтується на досвіді іменитих навчальних закладів, зокрема Гарвардського університету (США). Акценти відкритої лекції були розставлені не тільки на вивченні безпосередньо економічних процесів, але й аналізі впливу інших чинників на економічний розвиток.
Так, значну увагу доповідач приділив впливу протестантської етики на макроекономічні процеси. Була висловлена теза, що якщо люди в країні дотримуються Десяти заповідей, то таким чином вони сприяють прискоренню економічного розвитку. Адже корупція зводиться на мінімальний рівень, обов’язки виконуються якісно, а споживання (інвестиції) відбувається більш усвідомлено, посилюється самоорганізація («горизонталь»), зменшується необхідність у контролерах. Тому ті країни, в яких наявна така модель функціонування суспільства зараз стоять на вищому щаблі економічного розвитку, ніж ті, де основою є Візантійська модель («вертикаль»). Тобто відповідальність усіх перед одним лідером.
Також на лекції Ігор Макаренко представив досягнення студентів у галузі вивчення цієї дисципліни. Щоб не обмежуватися тільки аудиторним вивченням, а опанувати більше знань, була створена Школа макроекономіки, учасники якої брали участь у дослідженнях, що організовували за підтримки Кабінету міністрів України. Зокрема, молодіжний консенсус-прогноз: “Україна: перспективи розвитку очима молоді” (квітень 2019), “Вплив COVID-19 на економіку і суспільство – постпандемічний розвиток” (липень 2020). Також тодішні студенти, а нині вже випускники УГІ, Дмитро Вихованець, Дарій Верещак, Павло Пархомчук взяли участь у дослідженні за підтримки молодіжного фонду ЮНІСЕФ ООН в Україні та опублікували роботу “Політики економічного прориву: світовий досвід”.
З початком повномасштабної війни росії проти України, процес викладання довелося коригувати з огляду на нові реалії. І як розповів пан Ігор, якість навчання стала вищою, ніж у мирний час. Зокрема студентка Анастасія Нікішаніна продемонструвала рекордні досягнення, отримавши найвищий рейтинговий бал серед своїх колег.
Присутні на лекції високо оцінили досягнення студентів, а також шлях, яким рухається кафедра у викладанні дисципліни “Макроекономіка”.
Лариса Терещенко, кандидатка економічних наук, професорка розповіла про свої враження: “Для Кафедри інформаційних систем і технологій, фінансів та менеджменту застосування сучасних форм і методів викладання економічних дисциплін завжди було і залишається одним із пріоритетів. Ми прагнемо, щоб унікальність наших освітніх програм оцінили не тільки здобувачі вищої освіти, стейкхолдери, колеги, а й широка інтернет-аудиторія. І це підтверджується значною кількістю учасників відкритої онлайн-лекції к.е.н. Ігоря Макаренка, професора кафедри, директора Інституту еволюційної економіки. Такі заняття – чудова можливість ефективної комунікації учасників освітнього процесу, професійної дискусії фахівців, обміну досвідом для його подальшої адаптації до власних курсів”.
А кандидатка наук з державного управління, доцентка Марина Аровіна наголосила на наступному: “Лекція Ігора Макаренка – яскрава подія в осінній серії освітніх заходів нашого інституту. Як завжди, його виступ наповнений глибоким знанням макроекономіки, небайдужим ставленням до своєї справи. Іноваційність методів, творчість у подачі матеріалів та водночас строга наукова основа – це те, що приваблює в його підході до процесу навчання. Це також надихає студентів-майбутніх фахівців до занурення у складний, бурхливий світ макроекономіки, сприяє формуванню аналітичного мислення, розвиває обґрунтовану громадянську позицію”.
Маємо надію, що в подальшому студенти зможуть отримувати ще більше якісних знань та досягнуть ще більших висот у вивченні макроекономіки.