У вівторок відбулося чергове заняття з дисципліни «Етика ділового спілкування», яку цього року достатньо багато студентів вивчає за власним вибором. З одного боку заняття було звичайним, з іншого – не звичайним. Уявіть собі: приходите на пару, а тут – гарною, в українському національному стилі стіл накритий скатертиною, а поряд – «гора» столових приборів, тарілок, серветок, склянок тощо. Що б ви сказали? Напевне: «Не туди попав!». Та ні!!! Туди, туди!
Той, хто побажав стати або управлінцем, або фінансистом, або перекладачем, або тренером має розуміти, що у процесі професійної діяльності будуть відбуватися офіційні прийоми, ділові зустрічі з партнерами, симпозіуми, конференції тощо. І, після офіційної зустрічі, найчастіше, відбувається неофіційна частина: обід або вечеря.
Згадайте, чи не відбувалося з Вами хоча б раз у житті такого: Ви сіли за стіл, а тут з кожної сторони від тарілки по три прибори, та ще й вище від тарілки три. І перед Вами питання: «Що ж з ними робити?». Можливо, з лівого боку взяти виделку, перекласти її в праву руку і не мучитися? Скажу так: «Ваше право». Але культуру за столом ще ніхто не відміняв, особливо для тих, хто бажає гідно себе почувати у будь-яких обставинах, у тому числі, за столом. Хто кого пригощає? Чи з усілякого посуду, що стоїть на столі, можна випити воду? В яку тарілку можна накладати страви, в яку – ні? А що це означає: всіх запросили за стіл, а на столі тільки пусті тарілки та столові прибори?
Це дуже добре, якщо Ви знаєте відповіді на ці питання та ще на цілий ряд інших. Адже інтелігентній людині-фахівцю личить високий рівень культури, естетичний смак та найкращі духовно-моральні якості.
Саме цьому і навчилися студенти на занятті на тему «Сервіровка столу. Культура поведінки за столом».
Лариса Георгінова