Всеукраїнська науково-практична конференція «Морально-етичний та творчий складник як основа професійного зростання майбутніх психологів, педагогів та журналістів» відбулась 7 листопада 2024 року на базі Українського гуманітарного інституту. Організаторами виступили Кафедра теоретичної та консультативної психології Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, Кафедра педагогіки, адміністрування і спеціальної освіти ДВНЗ “Університет менеджменту освіти” НАПН України, Кафедра журналістики та нових медіа Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, Кафедра педагогіки та психології та Кафедра журналістики Українського гуманітарного інституту.
З вітальними словами до учасників конференції звернулися керівник відділу освіти Церкви адвентистів сьомого дня в Україні, доктор богослов’я, доцент Кафедри філософії, теології та історії церкви Українського гуманітарного інституту Костянтин Кампен та ректорка УГІ, кандидатка економічних наук, професорка Людмила Штанько.
У рамках пленарного засідання учасники конференції прослухали доповіді кандидата педагогічних наук, доцента Кафедри психології управління Центрального інституту післядипломної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України Валерія Киричука на тему: «Моніторинг особистісного розвитку, як основна умова професійного зростання майбутнього психолога та педагога»; доктора психологічних наук, професора, завідувача кафедри теоретичної та консультативної психології факультету психології Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Валентини Волошиної на тему «Аксіологічні чинники консультативної взаємодії психолога з клієнтами в кризових умовах»; доктора філософії з журналістики, доцента кафедри журналістики та нових медіа Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Світлани Петренко на тему: «Правда чи постправда? Журналістика чи постжурналістика?»; доктора наук із соціальних комунікацій, професора кафедри журналістики Українського гуманітарного інституту, запрошеного дослідника факультету журналістики, медіа та комунікацій Університету Шеффілда, Великобританія Максима Балаклицького на тему: «“Ранок… треба подивитися, що в Україні сталося”: медіаспоживання українських біженців у Євросоюзі»; доктора філософії в галузі журналістики, доцента та завідувача Кафедри журналістики Українського гуманітарного інституту Богдана Синчака на тему: «Особливості впровадження опцій для скарг на публікації та КЕУЖ на сайтах українських видань»; кандидата історичних наук, завідувача Кафедри педагогіки та психології Українського гуманітарного інституту, професора Федора Проданюка на тему «Формування у здобувачів вищої освіти України моральних та культурних цінностей в сучасних умовах».
Основними напрямками роботи конференції були:
Секція І: «Морально-етичний та творчий складник як основа професійного зростання майбутніх педагогів»;
Секція ІІ: «Морально-етичний та творчий складник як основа професійного зростання майбутніх психологів»;
Секція ІІІ: «Морально-етичний та творчий складник як основа професійного зростання майбутніх журналістів».
Учасники конференції проаналізували основні проблеми та складнощі освітнього процесу, висвітлили особливості організації навчання та запропонували можливі варіанти вирішення викликів, які постали перед освітянами в умовах війни. У центрі обговорення доповідей на пленарному засіданні та виступах на секціях були питання вдосконалення форм та методів морально-етичного та творчого складника як основи професійного зростання майбутніх психологів, педагогів та журналістів.
Чіпак Даша, здобувачка вищої освіти першого (бакалаврського) рівня освіти розповіла: «Мені сподобалася ця конференція. Було багато доповідей та цікавої інформації. Виступали викладачі з різних університетів. Дізналася багато нового. Я переосмислила, як важливо перевіряти інформацію в медіа».
Олена Корчук, старша викладачка Кафедри педагогіки та психології УГІ додала: «Дякую за чудову конференцію! Її тематика відобразила виклики, які стоять перед українською освітою. Цікаві, актуальні та змістовні доповіді. Це надихає і дає надію на майбутнє!».
Світлана Романчук, доцентка Кафедри журналістики УГІ підсумувала: «На конференції обговорювались актуальні проблеми сучасної педагогіки, психології та журналістики. Виступи доповідачів пленарного засідання окреслили важливі вектори становлення особистості фахівців. Зазначена лінія наукової думки знайшла своє продовження під час обговорення виступів викладачів та студентів на секційних засіданнях. Вважаю, що всі учасники наукового заходу дійшли до висновку: моральна парадигма сучасної освіти є основою у формуванні професійної компетентності майбутніх спеціалістів».
Альона Білик
Фото – Ната Красновид