Десятого лютого на базі Українського гуманітарного інституту відбувся науково-методичний семінар, на якому розглядалися проблеми духовно-морального виховання студентської молоді. Організаторами зустрічі виступили Національна академія педагогічних наук України, ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», ПВНЗ «Український гуманітарний інститут», Всеукраїнський благодійний фонд «Східноєвропейська гуманітарна місія».
На семінарі були присутні учасники-магістранти «Університету менеджменту освіти», які представляють різні регіони України і є небайдужими до долі християнської освіти. Засвідчили свою присутність представники вищих навчальних закладів, таких як Європейський гуманітарний університет, Інститут підготовки місіонерів та священнослужителів «Ісус Навін», а також громадських організацій, таких як «Центр допомоги вагітним», «Батьківський комітет Добропілля», «Сумська обласна асоціація педагогів-християн», «Капітошка», «Родинне коло». Взяли участь у роботі конференції і представники дошкільних та середніх закладів освіти, психологи, проповідники, волонтери.
Зустріч розпочалася приємною несподіванкою. Всі присутні стоячи виконали гімн «Молитва за Україну». Із привітальним словом до учасників звернулась ректор Українського гуманітарного інституту Людмила Штанько. Вона відзначила, що відкриття спеціалізації «Християнська педагогіка у вищій школі» є значною подією для християнської освіти в Україні. Наголосила на необхідності освіти, як розвитку мислення, а не відображення чужих думок. Адже людина є віддзеркаленням дарів свого Творця, християни не обмежені у пізнанні світу, вони розширюють свої знання у розумінні безмежності Бога. Ректор запросила студентів брати активну участь в обговоренні питань.
Наступною виступила керівник магістерської програми, доктор педагогічних наук Ірина Сіданич. Саме за її ініціативи в Університеті менеджменту освіти було відкрито спеціалізацію «Християнська педагогіка у вищій школі» у межає спеціальності «Педагогіка вищої школи». Це унікальна, поки що єдина програма в Україні. Вона оголосила питання, що будуть розглядатися на семінарі, зокрема: майбутня співпраця навчальних закладів, можливість поєднання у сучасному світі науково-педагогічної діяльності та служіння, можливість підписання угоди про дружбу, співробітництво та партнерство між Українським гуманітарним інститутом та Університетом менеджменту освіти. Ірина Леонідівна наголосила, що саме христоцентризм є основою спільної діяльності. Що вчені-християни не епізодичні, вони заслуговують уваги. Закликала до активності у науковій діяльності, незважаючи на генетичну пам’ять репресій віруючих у радянські часи.
Далі присутніх ознайомили із відеозвітами учасників семінару щодо здобуття дозволу Міністерства освіти та науки на друкування та застосування підручників із християнської етики у середній школі та працю волонтерів у дитячих літніх таборах.
Людмила Штанько, ректор Українського гуманітарного інституту виступила із доповіддю на тему : «Вивчення дисциплін духовно-морального спрямування у вищій школі: досвід УГІ». Вона визначила найважливіші складові життя людини, такі як відношення до життя у фізичному, духовному та інтелектуальному плані, відношення до фінансів, інших людей та відношення до Бога. Кожна складова поєднується із Біблійним вченням і з цього виводиться новий предмет. Наприклад, ставлення до життя – «Духовне становлення фахівця», «Людина і світогляд», «Основи християнської моралі», «Основи здорового способу життя»; ставлення до фінансів – «Християнські принципи управління фінансами у сім’ї», «Фінанси і Біблія»; ставлення до Бога – «Наука і релігія», «Наука і Біблія», «Основи креаціонізму». Дисципліни духовно-морального спрямування вивчаються щосеместру на всіх спеціальностях. За допомогою цих предметів поєднується фахова та духовна освіта, реалізуються християнські принципи у професійній діяльності. У 2016 році до цих предметів додався соціальний компонент, тобто участь у служінні людям, місту, країні. Людмила Штанько висловила готовність ділитися досвідом, навчальними програмами.
Активні студенти інституту навели приклади соціальних проектів Українського гуманітарного інституту спільно з Духовною семінарією та молодіжним рухом Upstream. Із доповіддю на тему: «Студентські соціальні проекти як складова навчально-виховного процесу у вищому навчальному закладі» виступив представник студентської ради Тарас Гладкий. На його думку, щоб стати справжньою людиною, потрібно виконувати Божий план, що полягає в місіонерському служінні людям. Він розповів про такі проекти:
«Шістнадцять днів проти насилля» – програма для школярів в ігровій формі, що має нам меті вкласти у дітей прагнення до доброго.
«Школа самостійності» – спілкування та підтримка студентами дітей з обмеженими можливостями.
«Країна здоров’я» – розповідь в ігровій формі про вісім принципів здоров’я, що записані в Біблії та підтверджені наукою.
«Адреналін» – програма для підлітків 14-17 років, що проводиться у школах міста, про шкідливість наркотиків, алкоголю, паління. Метою є допомогти зрозуміти молоді, що наркотики руйнують їх мрії, життя, сім’ї.
«Манна в місті» – підтримка їжею та добрим словом малозабезпечених людей та безхатченків.
Також спільно з Асоціацією випускників Українського гуманітарного інституту, проводяться дитячі мовні англо-німецькі табори. Студенти беруть участь у проекті як наставники, вихователі та викладачі.
Лейтмотивом доповіді стала думка, що служіння Богові є служінням людям. Коли бачиш знедолених людей, починаєш цінувати те, що маєш, з’являється палке бажання змінити світ на краще.
Кульмінацією заходу стало підписання договору про співробітництво між Українським гуманітарним інститутом та Університетом менеджменту освіти. Представники навчальних закладів поставили свої підписи в документі та обмінялися подарунками –книгами про творення світу та юридичним провідником із впровадження християнської освіти.
Після невеликої перерви учасники семінару зібралися за круглим столом. Темою засідання стало вивчення навчальних дисциплін духовно-морального змісту у вищих навчальних закладах України: «Здобутки, особливості, перспективи». Метою став обмін надбаннями навчальних закладів . На засіданні було відзначено збільшення кількості людей, що свідомо обирають шлях отримання професійних знань із теорії та методики християнської освіти, не тільки для отримання диплому, а для служіння іншим людям. Магістранти отримали сильну мотивацію для продовження навчання та здобуття наукового ступеню. Адже людям із фаховою освітою та високою духовністю легше втілювати навчання християнських принципів у вищій школі. Учасники дійшли висновку щодо необхідності розвитку стандартів духовно-моральних компонентів навчальних закладах: дошкільних, середніх, вищих, фахових, позашкільних. Засідання круглого столу пройшло під егідою об’єднання ідей та здобутків навчальних закладів задля служіння іншим людям.
На завершення зустрічі учасникам було проведено екскурсію по території Українського гуманітарного інституту. Гості були в захопленні від навчально-виховного комплексу, спортивного комплексу, проекту нової школи та телеканалу. Вони поїхали із більшим натхненням і розумінням того, що християнську освіту в Україні обов’язково треба розвивати.
Єлизавета Кузнецова