Приймальна комісія +38 073 432 54 33 Секретар ректора +38 097 818 13 37

Для чого студентам вибіркові дисципліни

Для чого студентам вибіркові дисципліни

Кожен студент Українського гуманітарного інституту вже зіткнувся з вибірковими предметами. Вибіркові дисципліни в освітній програмі мають займати 25% від 100% усіх дисциплін. Тобто чверть всіх предметів студент може сформувати самостійно за своїми бажаннями. Отже, що це таке, і з чим його їдять? Поснює ректорка УГІ Людмила Штанько.

Нещодавно в силу вступив новий закон про вищу освіту, який затверджує два права. Перше право – це автономія. Тобто наш заклад освіти може створювати програму, яка буде відповідати потребам користувачів (тобто студентів). Друге право – студоцентрованний підхід. Це означає, що інститут, а також сама адміністрація у процесі навчання будуть робити акцент на студентах, а саме на тому, щоб зробити їх спеціалістами у сферах, які цікаві студентам. Це дає можливість студентам обирати дисципліни, які їх цікавлять, про які вони мріяли, і які їм були би корисні.

Переваги вибору

Вибіркові предмети можна розділити на чотири блоки: дисципліни гуманітарного спрямування, дисципліни духовного спрямування, дисципліни широкої спеціалізації та фахові дисципліни.

Перший блок дисциплін – загально гуманітарний – це можливість формування загальних компетентностей. Успіху можна досягти не лише будучи вузьким професіоналом у своїй сфері. Розвинувшись в іншій сфері, студент стане дійсно ерудованою, інтелігентною, освіченою людиною.

Другий блок – дисципліни духовного компоненту. Вони потрібні для того, щоб сформувати життєві моральні цінності.

Третій блок – дисципліни широкої спеціалізації. Ці дисципліни допоможуть вам вивчити декілька предметів одночасно. Наприклад, за словами ректорки: «Якщо ви навчаєтеся на кібернетиці, але мрієте навчитися фотографувати, тоді ви зможете вивчати декілька дисциплін одночасно, незважаючи на те, що вони дуже різні».

Четвертий блок – фахові дисципліни, тобто професійно орієнтовані дисципліни, які також можна обирати. Але навіщо вони? Адже спеціальність уже обрана і є певна програма. Людмила Олександрівна відповіла на це питання, беручи за приклад журналістську освітню програму: «Неможливо бути журналістом у всіх сферах. За допомогою фахових дисциплін ви зможете визначитися із тематикою. Наприклад, ви завжди цікавилися медициною, але не стали медиком через різні об’єктивні причини. Вихід є! Ви можете стати фахівцем-журналістом, який висвітлює проблеми медицини. Ви зможете досліджувати цю тематику і стати у ній професіоналом, – запевнює Людмила Олександрівна, – З іншого боку ви зможете обирати, якими медіа засобами ви будете користуватися. Наприклад, якщо ви хочете бути радіожурналістом або займатися відеожурналістикою».

Як отримати оцінку з предмету вибіркового компоненту?

Оцінювання вибіркових дисциплін нічим не відрізняється від інших предметів. Але є одна особливість: оцінюється не лише самостійна робота студента та його робота в аудиторії, а також його ініціатива з приводу участі у різних соціальних проєктах. «Це особливість нашого закладу, бо ми соціально-орієнтовані», – говорить Людмила Штанько. В УГІ існує так зване соціальне проєктування – тобто участь студентів у соціальних процесах.

«Зараз наші соціальні проєкти дещо обмежені через пандемію. Але ми викрутились! Ми вирішили, що соціальне проєктування не буде обов’язковим у системі оцінювання, а буде додатковим для отримання студентами певних бонусів. Але ми сподіваємося, що скоро все нормалізується і ми зможемо далі реалізувати свою активну громадянську позицію!» – розповідає ректорка УГІ.

Аліса Ломака

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *