Приймальна комісія +38 (073) 432 54 33 vstup@ugi.edu.ua
Cекретар ректора +38 (097) 818 13 37 office@ugi.edu.ua

Search

Романчук Світлана Миколаївна

Романчук Світлана Миколаївна

Посада: доцент кафедри германської філології
Науковий ступінь: кандидат філологічних наук
Вчене звання: доцент
E-mail (робочий): s.romanchuk@ugi.edu.ua

Освіта / Кваліфікація:

Магістр. Спеціальність «Філологія», Освітня програма «Англійська мова і література (друга мова – німецька)». ПАТ «Вищий навчальний заклад “Міжрегіональна академія управління персоналом”, 2024 рік. Номер диплому: М24 087130.

Спеціаліст. Спеціальність «Російська мова і література та українська мова і література». Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, 1997 рік. Номер диплому: ЛО №001146

Кандидатська дисертація: 

Кандидат філологічних наук.  Спеціальність «Українська мова». Інститут української мови НАН України. Номер диплому: ДК 043951, виданий 13.12.2007

Доцент кафедри української словесності та культури, Національний університет державної податкової служби України. Номер диплому: 12ДЦ 027166, виданий 20.01.2011.

Наукові та інші професійні інтереси: когнітивна лінгвістика, психолінгвістика,  науковий дискурс української мови, концептологія медійного дискурсу, фонетичні та граматичні особливості англійської мови

Публікації (за останні 5 років):

Фахові публікації:

  1. Svitlana Romanchuk, Kostiantyn Kampen, Daniil Palij. “Confessional Style of the Ukrainian Language”. Occasional papers on religion in eastern Europe (March 2022) XLII, 2. p.103-110.
  2. Romanchuk, S., Sytko, O., Karpik, M., Skoreiko-Svirska, I., & Isakova, Y. (2023). The role of cognitive linguistics in developing students’ communicative competence and forming their linguistic personality. Multidisciplinary Science Journal, 5, 2023ss0511.
  3. Vitalina Tarasova, Svitlana Romanchuk, Tetiana Kapitan, Inna Demeshko , Tetiana Leleka. New slang expressions-neologisms to denote the phenomena of war: a translation aspect. World Journal of English Language. Vol 13, № 8 (2023). P.558-565.
  4. Natalia Myronova, Alla Poltoratska, Svitlana Romanchuk, Svitlana Bernatska, Dmytro Boklakh. Linguo-cognitive analysis of a literary text: linguistic means of expression of concepts and images. Métodos e técnicas de pesquisas científicas. Vol. 15, n. 40 (2023). P.304-321.
  5. Bohdan Synchak, Yurii Yelisovenko and Svitlana Romanchuk. “Information War in the Religious Sphere in the Context of the “Battle”. Occasional Papers on Religion in Eastern Europe > Vol. 43 (2023) > Iss. 7 Р.103-110.
  6. Svitlana Romanchuk, Krisztina Zekany, Maryna Pilash, Tamara Suran, Maryia Savitskaya. Cognitive Linguistics: Disclosure of Cognitive Processes in Language Perception from an Analytical Perspective”. Forum for Linguistic Studies, Vol. 6 , 2024. Iss. 3. Р.158-170.
  7. Романчук С., Ридванський В. «Репрезентація моральних цінностей героя у куртуазній літературі». Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія : Філологія. Журналістика. 2021. Т. 32(71), № 6(3). С. 88- 92.
  8. Романчук С, Мичак Н., Чичина Т. «Інтерактивні методи вивчення української мови у середніх класах». Збірник «Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка». Дрогобич. 2021. Вип. 36, Т.3. С. 98-102.
  9. Романчук С.М. «Соціокультурна домінанта викладання іноземних мов у вищій школі». Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія Філологічні науки. 2018. Вип. 165. С. 537- 541.
  10. Романчук С.М. «Духовна прірва молодого покоління: ретроспективний погляд Івана Огієнка: Іван Огієнко і сучасна наука та освіта». Науковий збірник. Серія філологічна. Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. 2018. Вип. XV. С. 333-338.
  11. Романчук С.М. Методологія викладання основних форм дизайну студентам вишу як дидактична проблема: Проблеми розвитку міського середовища. Науково-технічний збірник. Вип. 1 (22). Київ, НАУ, 2019. С. 185-197.
  12. Романчук С.М. Маркеры идиостиля Диккенса на основе романа «Приключения Оливера Твиста. Закарпатські філологічні студії. 2020. Вип 14. Том 2. С.228-234.
  13. Романчук С.М., Гриненко І.В. Сучасна дискурсологія: соціолінгвіс-тичний аспект. Держава та регіони, Серія: Соціальні комунікації. Класич. приват. ун-т. Запоріжжя: № 3 (43)2020.
  14. Романчук С.М., Гриненко І.В. Казка як код іншомовної соціокультурної картини світу. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія Філологія. Одеса. МГУ. 2019. № 43. С.99-102.
  15. Романчук С.М., Гриненко І.В. Семіотична природа соціальної реклами. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації. Київ. Том 31 (70) № 1, 2020. С.121-127.
  16. Романчук С.М. Деякі зауваги щодо дослідження когнітивістики у лінгвістичних студіях. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. Том 33 (72) № 6. 2022. Частина 2. С.1-7.
  17. Романчук С.М. Когнітивний аспект морального дискурсу в комунікативній поведінці студентів. Культура слова. 2022, 2 (97). С. 235–243.
  18. Романчук С.М. Когнітивні параметри культури мови та комунікації мовної особистості студентів: погляди В.Гумбольдта й О.Потебні. Закарпатські філологічні студії. 2022. Вип.1. Видавничий дім «Гельветика». С. 56-61.
  19. Романчук С.М. Студент як елітарна мовна особистість: формування загальних та спеціальних компетенцій. Закарпатські філологічні студії. Випуск 26. Том 2. 2022. Видавничий дім «Гельветика». С.56-63.
  20. Романчук С.М. Портрет мовної особистості студента: когнітивні та моральні аспекти. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика Том 33 (72) № 5. 2022. Частина 1. С.63-70.
  21. Романчук С.М. Комунікація як дискурс в об’єктиві когнітивістики. Закарпатські філологічні студії. 2023. Випуск 27. Том 2 . Видавничий дім «Гельветика». С.48-53.
  22. Романчук С.М. Культура мовлення студентів як лінгвокогнітивна й моральна проблема: зміна акцентів після повномасштабного вторгнення росії в Україну. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. Том. 34 (73) № 1, 2023. Частина 1. С.76-80.
  23. Романчук С.М., Преснер Р., Ванівська О. Когнітивна лінгвістика та моделювання мовних структур у людському розумі. Вісник науки та освіти. Серія: Філологія. №12 (18). 2023. С.203-213.
  24. Висоцький А.В., Романчук С.М. Комунікативний підхід у формуванні комунікативної компететності майбутніх учителів української мови. Наукові записки. Серія: Філологічні науки». № 1 (208). 2024. С.78–83.
  25. Романчук С.М. Формування синтаксичної компетентності у майбутніх журналістів (на матеріалах статей інтернет-видання «Рубрика»). Вісник науки та освіти. Серія: Філологія. №1 (19). 2024. С.485-495.

Матеріали конференцій:

  1. Романчук С.М., Мичак Н.Г. Референційний код та стратегії в структурі когнітивнокомунікативної парадигми. Матеріали ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Антикризовий розвиток соціальних та економічних процесів в умовах глобалізації», м. Буча, 1 листопада 2022 року. Київ: Міленіум, 2022. С. 130- 133.
  2. Романчук С.М. Роль паралінгвістичних засобів у проповіді. Матеріали ХVІ Міжнародної науково-практичної конференції «Антикризовий розвиток соціальних та економічних процесів в умовах глобалізації», м. Буча, 21 квітня 2021 року. Київ: Міленіум, 2021. С. 128-133.
  3. Романчук С.М. «Державна мова – основа вивчення фахової мови». Матеріали ХV Міжнародної науковопрактичної конференції «Актуальні проблеми соціальних та економічних процесів в умовах трансформації українського суспільства», м. Буча, 21 квітня 2020 року. Київ: Міленіум. 2020. С. 98-100.
  4. Романчук С.М. «Педагогічна майстерність викладача російської та української мов як іноземних». Матеріали ХV Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми соціальних та економічних процесів в умовах трансформації українського суспільства», м. Буча, 21 квітня 2020 року. Київ: Міленіум. С. 100-103.
  5. Романчук С.М. Елітарність як складник мовної особистості студентів. The IV International Scientific and Practical Conference «Modern directions of development of science and technology», January 30 – February 01, Liverpool, Great Britain. 2023. Р. 199-203.
  6. Романчук С.М. Формування комунікативної компетентності студентів під час вивчення предмета «Українська мова як іноземна». Матеріали ХVІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Антикризовий розвиток соціальних та економічних процесів в умовах глобалізації», 18 квітня 2023 року, 2022. Буча. С.138-142.
  7. Романчук С.М., Мичак Н.Г. Структура комунікативної компетентності мовної особистості студента: психолінгвістичний аспект. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Арватівські читання – 2023», 17 травня 2023 року. Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, 2023. С.123-126.
  8. Романчук С.М. Дещо про роль мотивації у формуванні комунікативної компетентності студентів. IІ International scientific and practical conference «Modern Approaches to Problem Solving in Science and Technology» (November 15-17, 2023) Warsaw, Poland, International Science Unity. 2023. Р.318-320.
  9. Романчук С.М. Когнітивні вияви інтенції мовної особистості студента в умовах війни. Збірник наукових праць з матеріалами VI Міжнародної наукової конференції «Традиційні та інноваційні підходи до наукових досліджень». Вінниця. 2024. С.168-170.
  10. Романчук С.М. Когнітивні параметри дискурсу. Антикризовий розвиток соціальних та економічних процесів в умовах глобалізації : матеріали XIX Міжнародної науково-практичної конференції, м.Буча, 2024 р. Тези доп.: Київ: Міленіум, 2024. С. 136-140.

Навчально-методичні посібники, монографії:

  1. Романчук С. М. Формування комунікативної компетенції студентів. Moderní aspekty vědy: XXIV. Díl mezinárodní kolektivní monografie. Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o.. Česká republika: Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o., 2022. str. 617. Р. 297-305.
  2. Романчук С.М. Образ «втраченого покоління» у творчості Еріха Марії Ремарка: сучасні координати висвітлення : монографія. «Філологічна наука та освіта: трансформація і вектори розвитку». Венеція, 2020. С.117- 133.
  3. Романчук С.М., Мичак Н.Г. Формування фахової компетентності студентів на заняттях з іноземної мови: когнітивно-комунікативний аспект. Modern conceptual models and trends in the development of pedagogical education and philology: collective monograph / Budanov M., Budanov O. – etc. – International Science Group. – Boston: Primedia eLaunch, 2023. РР. 317-330. (Available at: DOI – 10.46299/ISG.2023.MONO.PED.2 . Mode of access: https://isg-konf.com/modern-conceptual-models-and-trends-in-the-development-of-pedagogical-education-and-philology/
  4. Методичні вказівки для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Ділова українська мова» для студентів денної та заочної форм. Буча: Український гуманітарний інститут. 2020. 29 с.
  5. Методичні вказівки для практичних занять з навчальної дисципліни «Ділова українська мова» для студентів денної форми. Буча: Український гуманітарний інститут. 2020. 37 с.
  6. Конспект лекцій з навчальної дисципліни «Ділова українська мова» для студентів денної та заочної форм. Буча: Український гуманітарний інститут. 2020. 120 с.
  7. Робоча програма «Українська мова за професійним спрямуванням» для студентів денної та заочної форм. Галузь знань: 05 «Соціальні та поведінкові науки» Освітня програма: 051 «Економіка». Кваліфікація: бакалавр з економічної кібернетики. Буча: Український гуманітарний інститут. 2021. 20 с.
  8. Методичні вказівки для практичних занять з навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» для студентів денної та заочної форм. Галузь знань: 05 «Соціальні та поведінкові науки» Освітня програма: 051 «Економіка». Кваліфікація: бакалавр з економічної кібернетики. Буча: Український гуманітарний інститут. 2021. 37 с.
  9. Конспект лекцій «Українська мова за професійним спрямуванням» для студентів денної та заочної форм. Галузь знань: 05 «Соціальні та поведінкові науки». Освітня програма: 051 «Економіка». Кваліфікація: бакалавр з економічної кібернетики. Буча: Український гуманітарний інститут. 2021. 120 с.
  10. Робоча програма «Українська мова за професійним спрямуванням» для студентів денної та заочної форм. Галузь знань: 01 «Освіта». Освітня програма: 017 «Фізична культура і спорт». Кваліфікація: бакалавр з фізичного виховання. Буча: Український гуманітарний інститут. 2021. 20 с.
  11. Конспект лекцій з навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» для студентів денної та заочної форм. Галузь знань: 01 «Освіта». Освітня програма: 017 «Фізична культура і спорт». Кваліфікація: бакалавр з фізичного виховання. Буча: Український гуманітарний інститут. 2021. 120 с.
  12. Робоча програма «Сучасна українська мова з практикумом» для студентів денної та заочної форм. Галузь знань: 01 «Освіта». Освітня програма: 013 «Початкова освіта». Кваліфікація: бакалавр з початкової освіти. Буча: Український гуманітарний інститут. 2021. 20 с.
  13. Методичні вказівки для практичних занять з навчальної дисципліни «Сучасна українська мова з практикумом» для студентів денної та заочної форм. Галузь знань: 01 «Освіта». Освітня програма: 013 «Початкова освіта». Кваліфікація: бакалавр з початкової освіти. Буча: Український гуманітарний інститут. – 2021. – 37 с.
  14. Конспект лекцій з навчальної дисципліни «Сучасна українська мова з практикумом» для студентів денної та заочної форм. Галузь знань: 01 «Освіта». Освітня програма: 013 «Початкова освіта». Кваліфікація: бакалавр з початкової освіти. Буча: Український гуманітарний інститут. 2021. 120 с.

Підвищення кваліфікації:

– Certificate of participation EUN 222/20/06/2024. May 1 to June 20, 2024. «Germanic languages and literatures: theory and practice of translation». The skills improvement program (webinar) is made up of 6 ECTS credits (180 hours).

– Свідоцтво про підвищення кваліфікації № 19-25/138 від 21 червня 2024 року. «Інновації у навчанні зарубіжної літератури». Навчально-науковий інститут перепідготовки, підвищення кваліфікації та до університетської підготовки. Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова. (180 акад. год.).

– Сертифікат про підвищення професійних компетентностей (кваліфікації). MD №116-2022/UGI від 30 вересня 2022 року. «Домедична допомога в умовах бойових дій». Український гуманітарний інститут. (180 акад. год.).

– Свідоцтво про міжнародне підвищення кваліфікації. Період: 28.09.2020- 02.10.2020. «Хмарні сервіси для онлайн-навчання на прикладі платформи Zoom». Wyższa szkoła teologicznohumanistyczna im. michała beliny-czechowskiego «Instytut nauk społecznych». Польща, Podkowa Leśna. (45 акад. год.).