Приймальна комісія +38 (073) 432 54 33 vstup@ugi.edu.ua

«Up or out», безкомпромісні поради щодо вивчення англійської мови від Володимира Клімука

«Up or out», безкомпромісні поради щодо вивчення англійської мови від Володимира Клімука

Цікавий та розвинутий, розумний, самодостатній та професійний, людина, яка завжди намагається досягати поставлених цілей. Має декілька освіт, одна з яких – диплом бакалавра із філології (англійська та німецька) в Українському гуманітарному інституті, а зараз викладач англійської мови в цьому ж навчальному закладі  – це Володимир Володимирович Клімук. Поради студентам для успішного вивчення іноземної мови, саморозвитку та планування свого часу – про це та інше в інтерв’ю.

Дитинство

Де ви народилися?
Народився в залізничному місті Ковель Волинської області. Але прекрасний відрізок свого життя, від дитинства до юності, я провів у смт. Голоби (в тому ж регіоні). І саме тому Голоби я вважаю рідним краєм, який є дуже дорогим моєму серцю.

Ким ви хотіли стати?
Батьки зі мною переїхали в Голоби, коли мені було 4 роки. І наш будинок знаходився досить близько біля пожежної станції. Як наслідок, мені, маленькому хлопчику на той час, доводилося регулярно бачити величезні яскраво-червоні пожежні машини із гучними сиренами та “мигалками”. Очевидно, що ці машини відрізнялися від моїх «машинок», якими я грався. Тому мені хотілося стати пожежником. Але не для того, щоб рятувати світ, а для того, щоб мати необмежені можливості кататися на пожежних машинах.

Які захоплення у вас були?
Шахи, астрономія, зачитування книгами, гра на музичних інструментах тощо. Але заради чесності хочу сказати, що моїм найбільшим захопленням у дитинстві був вільний час (його було вдосталь), який я міг проводити так, як я захочу, де захочу, з ким захочу.

Яку подію, з вашого дитинства, ви пригадуєте і досі?
Це із періоду, коли я навчався в початкових класах. Завершується типовий шкільний день, і я оперативно повертаюся додому, вмикаю «Новий канал» чи «ICTV» і настає найважливіша, найцінніша година моєї доби – перегляд мультиків. Сучасне покоління дітей навряд чи зрозуміє всю серйозність цієї ситуації, оскільки завдяки технологіям, сьогодні, по великому рахунку, можна організувати мультики будь-коли і будь-де. Але тоді, якщо ви, з найфантастичніших причин пропустили ось цю дорогоцінну годину мультиків, то мало того, що ви не побачите їх протягом наступних 24 годин, так ще й потім, як ви підете гуляти з друзями після обіду, будете абсолютно не в темі, коли бурхливо обговорюватиметься чергова серія, наприклад,«Джиммі Нейтрона».

Освіта&робота

Розкажіть про вашу освіту
Шкільний атестат про середню освіту, диплом бакалавра із філології (англійська та німецька), диплом магістра із педагогіки та психології та 2 роки навчання на аспірантурі на психології. Загалом, зважаючи на високий рівень дипломованого безробіття в Україні, багато людей ставлять прагматичні питання: «А для чого мені та вища освіта? Де гарантія, що я працюватиму за своєю спеціальністю?». Але в моєму випадку саме офіційне здобуття вищої освіти дало мені і можливість, і право займатися тією професією, яка мені дуже подобається, і яка, особисто для мене, є набагато цікавішою, ніж роздавання буклетів у костюмі бутерброда (не в образу тим, хто цим займається).

Чи могли б ви детальніше розповісти, ким і де ви працюєте?
Я працюю викладачем англійської мови в Українському гуманітарному інституті. Важливо зазначити, що свій диплом бакалавра із філології я здобув саме в цьому закладі. Мушу визнати, що я ніколи не хотів займатися викладацькою діяльністю. Можливо упереджено, але професію педагога я бачив як нецікаву. Можливо упереджено, але у мене було достатньо вчителів, яких я сприймав як «зануд» відсталих від сучасності. Хоча, було й немало таких викладачів, яких я дуже поважав і які справили на мене чималий вплив. Але особисто я не планував займатися викладацькою справою, яку зараз дуже люблю. Коли ж настав переломний момент? Любов приходить тихо. Переломного моменту не було, був поступовий розвиток подій: спочатку репетиторство, потім усні переклади, практики у школі, викладання на курсах – і коли я цим займався, то мимоволі запитував себе: невже мені подобається? Справді, інколи апетит приходить під час їжі. І, звичайно, викладання в Українському гуманітарному інституті – це те, що на цей момент мого життя приносить мені найбільше задоволення в контексті професійної діяльності.

Як ви думаєте, чим ви зацікавили керівників УГІ, що вони вирішили запропонувати вам роботу одразу ж після вашого випуску?
Скажу одразу, що як студент я не був відмінником і на червоний диплом не претендував. Але у мене була вагома гіперкомпенсація – досвід роботи на офіційному рівні. До моменту випуску я мав змогу неодноразово працювати в перекладацьких проєктах організації «ADRA» та нашого інституту. Також, коли я був на 4 курсі, то працював вчителем англійської мови для дорослих на курсах «ELS».
Крім цього, в студентські роки, я регулярно публічно виступав на пленарних засіданнях наукових конференцій, що в якійсь мірі також дало змогу зарекомендувати себе перед керівництвом.  Однак, найголовніша відповідь на це питання тільки одна – чудо від Бога, і я Йому за це безмежно вдячний.

Чи вірите в дружбу між викладачем та студентами?

Незважаючи на те, що в нашій культурі багато чого робиться «не в службу, а в дружбу», дружба викладача зі студентами може призвести до того, що в останніх з’явиться легковажне ставлення до навчального процесу і фамільярне ставлення до особистості викладача. Тому особисто я вірю в субординацію між викладачем та студентами, де є чітке розуміння прав, обов’язків, дистанції, і головне – взаємної відповідальності для того, щоб їхня співпраця була максимально ефективною.

Як ви вивчили англійську мову?
6 років індивідуальних занять із репетитором, коли навчався в школі плюс 4 навчання на філологічному  факультеті, плюс освіта впродовж життя, оскільки світ розвивається і мова розвивається разом із ним. На жаль чи на щастя, англійська мова – це не віршик, який можна вивчити від початку і до кінця. Для того, щоб майстерно володіти мовою, потрібно стабільно підтримувати форму, незалежно від того, як добре ви її знаєте на цей момент.

Що б ви порадили студентам, для успішного вивчення англійської мови?

1. Не вірте дешевим гаслам
«1 000 слів за день», «Всі часи за 10хв», «Уся граматика за 2 години» – красиві фрази, які сьогодні активно гуляють по інтернету. Але насправді це сир у мишоловці для лінивих людей, які шукають легкі шляхи для вивчення англійської мови. Якщо вже і підбирати лозунг, який є близьким до реальності, то це слова із третього куплету гімну України: «А завзяття й праця щира свого ще докаже».

2. Будьте безкомпромісно стабільними.
Є чимало людей, які починали вивчати англійську мову. І набагато менше тих людей, яким вдалося довести її до серйозного рівня. І в чому ж тут проблема? Може у відсутності бажання? Та ні. Якщо ви порозпитуєте в тих, хто починав вчити англійську, чи хочуть вони її знати, то я впевнений, що всі як один скажуть: «Так!». Може у відсутності потреби? Та ні. Можна довго говорити про те, наскільки обмежене життя проживає сьогодні людина, яка не знає англійської мови, починаючи із розуміння цікавішого інтернет-контенту і закінчуючи вигіднішими перспективами працевлаштування.

На мій погляд, основна причина, чому багато людей сьогодні не досягнули чогось серйозного у вивченні англійської мови – це відсутність стабільності. Так, багато хто починав це робити. І я думаю, що ті, хто має такий досвід, можуть пригадати свій мотивований ентузіазм новачка: ви готові вчити нові слова, вникати в граматику, пробувати говорити осмислені речення. Але згодом настає один цікавий момент. В когось цей момент настає через місяць, в когось раніше. Це той момент, коли ви усвідомлюєте, що вивчення мови це не веселі свята, а сірі будні. Що потрібно проявляти силу волі, дисципліну, долати лінь, і, головне – робити це стабільно.

Хочу надати деякі цифри:
– Вивчати іноземну мову по 20хв.щодня ефективніше, ніж 2 години підряд один раз на тиждень.
– Якщо ви хочете досягнути чогось серйозного у вивченні іноземної мови за півроку, будьте готові виділяти як мінімум 1 годину на добу для вивчення мови.
– Якщо ви хочете досягнути чогось серйозного у вивченні мови за 3 роки, будьте готові виділяти 2 години на тиждень для вивчення мови.
Тепер питання: що об’єднує всі ці цифрові пункти? Правильно, стабільність. Тому у вивченні іноземної мови будьте безкомпромісно стабільними.

3. Найміть компетентного репетитора
По-перше, тому, що із репетитором у вас стовідсотково буде стабільне вивчення мови. По-друге, тому що в нашій культурі дуже ефективно працює принцип: «Раз заплатив гроші, то треба щось робити». І по-третє, репетитор зможе давати вам адекватне навантаження і оперативний зворотний зв’язок, будучи вашим умовним «тренером» під час заняття. Але одразу хочу розвіяти один міф: «Якщо вже я найняв репетитора, то успіх гарантовано».  Так, репетитор може допомогти вам вивчити іноземну мову, але він в жодному разі не зможе вивчити її замість вас. Тому якщо ви самі не готові докладати серйозних зусиль і під час занять, і після них, тоді даю вам іншу пораду – збережіть свої фінанси!

Як ви плануєте свій час щоб вистачило і на сім’ю, і на роботу, і на саморозвиток, і на відпочинок?

Є певні постулати, яких я намагаюся дотримуватися, для особистої самоорганізації і тайм-менеджменту.

По-перше, потрібно вміти розставляти пріоритети. Не може все бути однаково важливим. Тому список справ робиться не в рядок, а у стовпчик, щоб було видно рейтинг. Найважливіші справи виконуються в першу чергу.
По-друге, потрібно вміти казати «ні» для того, щоб уникати завалу роботою. Якщо роботи у вас більше, ніж ви зможете потягнути, то вам доведеться пожертвувати або якістю цієї роботи, або ж своїм здоров’ям. А якщо у вас такий вибір регулярно – робота чи здоров’я – то може дійти до того, що у вас не буде ні того, ні іншого.
По-третє, необхідно мати вільний час, для того, щоб робити саме те, що вам хочеться. Якщо в людей немає вільного часу, якщо вони не роблять те, чого їм дійсно хочеться, то рано чи пізно їм доведеться мати справу із професійним вигоранням.

Одним реченням

Доповніть речення: «Я люблю УГІ за…»

Я люблю УГІ за християнські цінності, курортну зону, компактно облаштований кампус, відсутність хабарництва і також за те, що якщо ви регулярно бачите тут білок, то це не означає, що у вас проблеми з психікою.

Як би ви охарактеризували себе трьома прикметниками?

Цілеспрямований, комунікабельний, прагматичний.

До чого повинен прагнути кожен?

Бути найкращою версією себе.

Що людині потрібно для того, щоб вийти із зони комфорту?

Для того, щоб вийти із зони комфорту, потрібно спочатку до неї потрапити.

Яка риса характеру вам найбільше не подобається в людях?
Хитрість.

Ваш девіз?
Up or out (розвивайся або на вихід).

Як ви себе мотивуєте?
Не філософствую, а дію.

Яку тему ви вважаєте трендом сучасної науки?
Емоційний інтелект.

З чого починається ефективна співпраця викладача та студентів?
З пунктуальності.

Як написати курсову?
Потрібно навчитися висловлюватися науковим стилем: «проаналізувати ключові аспекти транзактного суб’єктивізму, концептуально інтерпретуючи стереотипні парадигми, які праксіологічно екстраполюються в кореляційно-адаптивне середовище».

Секрет щастя?
Гармонія в духовному, особистому та професійному житті.

Мирослав Іскренко

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *