Приймальна комісія +38 073 432 54 33 Секретар ректора +38 097 818 13 37

З якими викликами стикаються викладачі під час організації дистанційного навчання?

Дистанційне навчання стало справжнім викликом не тільки для студентів, а й для їх викладачів. Створити всі умови для якісного онлайн-навчання, розбиратися з технологічними проблемами, мотивувати – це нові виклики, з якими зіштовхнулися науково-педагогічні працівники. І якщо студенти розповідають про те, як їм важко навчатися дистанційно, що завдань стало вдвічі більше, а часу – менше, викладачі їх чудово розуміють.

Ніхто не знає, як довго нам доведеться працювати і навчатися в такому режимі, тож усім потрібно пристосовуватися до нових умов. Пропонуємо вам дізнатися, які виклики постали перед викладачами Українського гуманітарного інституту та як вони їх долають.

Декан, викладач з 5-річним досвідом, Олег Леонідович Бурлєєв

[siteorigin_widget class=”Thim_Single_Images_Widget”][/siteorigin_widget]

У який спосіб ви організовуєте навчання онлайн? Якими інструментами, месенджерами, платформами для організації навчального процесу ви користуєтеся?

Комунікація через Telegram, завдання та лекції – Moodle, ZOOM, e-mail.

У чому складність проведення такого формату занять?

З боку викладача:

– Збалансувати кількість матеріалу, щоб завантажити студента згідно його можливостей.

З боку студента:

– Організаційна та технічна непідготовленість деяких студентів.

Чи влаштовуєте відеозаняття?

Так, часто. Мені подобаються можливості ZOOM, адже я можу увімкнути показ екрану, для того щоб наочно пояснити щось студентам.

Чи проходите ви додаткові онлайн-курси, семінари, що допоможуть організувати навчальний процес?

Так, щодня!

Які виклики в процесі організації навчання постали перед вами в період карантину?

Організація віддаленої роботи деканату, необхідність жорсткого тайм-менеджменту та самоорганізованості.

Як вдається мотивувати студентів навчатися дистанційно, чи складно це зробити?

Головна мотивація – це зворотній зв’язок зі студентами щодо виконаних завдань, тому що якщо немає діалогу та розуміння прогресу, тоді ТОЧНО не буде мотивації. Також робота над завданням у групах.

Чи може, на вашу думку, надалі дистанційне навчання стати частиною звичайного процесу? Чи є це ефективно?

На мій погляд, онлайн-освіта повинна стати однією з головних стратегій сучасного закладу вищої освіти, в тому числі й в УГІ. Необхідно лише адаптувати власний освітній потенціал до цього напрямку, а при необхідності – доукомплектовувати його за рахунок вже розвинутих онлайн-платформ.

Ефективність онлайн освіти визначається в першу чергу вмінням студента організувати свій час для навчання, а цьому також необхідно вчитися. Той, хто ефективно навчається в оффлайн, як правило, також ефективно навчається і онлайн.

Які поради можете дати іншим викладачам щодо організації дистанційного навчання?

Поради:

– бути в діалозі зі студентами;

– використовувати платформи, що є для них більш зручними в навчанні;

– щодня підвищувати свій технічний та викладацький рівень, використовуючи онлайн-курси інших розробників;

– чітко формулювати завдання та зменшити об’єм завдань, щоб його можна було виконати “сьогодні на сьогодні”.

Прочитати про життєвий шлях декана можете тут.

Викладачка з майже 1-річним досвідом Ілона Станіславівна Продан

[siteorigin_widget class=”Thim_Single_Images_Widget”][/siteorigin_widget]

У який спосіб ви організовуєте навчання онлайн? Якими інструментами, месенджерами, платформами для організації навчального процесу ви користуєтеся?

Роблю онлайн конференції в Zoom, спілкуюся в Telegram у форматі «завдання-відповідь» та створюю тести у Kahoot.

У чому складність проведення такого формату занять?

Не завжди є можливість повністю контролювати сам процес пари. До того ж, якість пояснення матеріалу не дуже висока, оскільки складно пояснити і показати наочно, вислухати питання і відповісти на них і одразу ж схематично пояснити.

Як вдається здійснювати перевірку знань і контролювати студентів?

Наразі дуже з цим складно, найпримітивніший спосіб оцінювання – «завдання-відповідь у вигляді фото у телеграм – оцінка»

Мені така система не подобається. Потрібно змінювати сам формат оцінювання, а для цього потрібно змінити спершу сам формат проведення пар, організувати платформу.

Є Moodle, але, відверто кажучи, потрібно багато часу, щоби його засвоїти і створювати там тести, які будуть автоматично оцінюватись. Я би хотіла використовувати цю платформу. Лише в такій ситуації не встигаю це зробити.

Чи влаштовуєте відеозаняття?

Відеозаняття через Zoom влаштовую. Поки це найкраща платформа для відео-конференцій. Але, знову ж таки, потрібно вміти з нею працювати, робити спеціальні презентації, щоби пояснювати студентам предмет наочно. Додатковий час для тих, хто вміє це робити, і додаткова морока, для тих, хто взагалі з цим на «ви».

Чи проходите ви додаткові онлайн-курси, семінари, що допоможуть організувати навчальний процес?

Я би хотіла. Але не встигаю шукати ще курси, тим більше, люблю якісний продукт, його важко знайти. Якщо чесно, думаю, що цим має займатись інститут, він же зацікавлений, щоб його викладачі зростали. Централізовано можна знайти курси і запропонувати їх усім викладачам.

Які виклики в процесі організації навчання постали перед вами в період карантину?

Особисто я застрягла у гостях і у мене немає доступу до книжок, які знаходяться на кафедрі. І мені стало смішно від цієї думки. Я стикнулася з такою проблемою і усвідомила, що інститут насправді не забезпечує викладачів достатньою кількістю ресурсів. Я витрачає безліч часу, щоб знайти не просто цікаві, нові, або додаткові матеріали, а нормальні, базові ресурси для своїх студентів.

Як вдається мотивувати студентів навчатися дистанційно, чи складно це зробити?

Стараюсь знаходити цікаві матеріали, давати дивитись фільми англійською, знімати відео. Але мотивувати важко, через те, що вони подавлені великою кількістю предметів і завдань. Мій предмет – не єдиний предмет.

Чи може, на вашу думку, надалі дистанційне навчання стати частиною звичайного процесу? Чи є це ефективно?

Я би сказала, що не нам вирішувати, чи є це ефективним і чи має це перспективи у майбутньому. Дистанційне навчання – це уже частина нашого життя, в тій чи іншій мірі.  Воно уже існує і буде тільки розвиватись.

Можливо, в нашому інституті воно ще не актуальне (крім карантинного періоді), але частково воно уже проявляється в різних сферах і завданнях викладачів, у різних форматах і тд. Тому ми в будь-якому разі маємо вдосконалювати свої навики і вміння у цій сфері.

На мою думку, ніщо не замінить особистого контакту викладача і студентів. Проте елементи дистанційного навчання ми можемо використовувати.

Які поради можете дати іншим викладачам щодо організації дистанційного навчання?

Завжди бути відкритим до нового! Ніколи не переставати самим вчитись, а потім вчити уже інших.

Викладач із 32-річним досвідом Федір Миколайович Проданюк

[siteorigin_widget class=”Thim_Single_Images_Widget”][/siteorigin_widget]

У який спосіб ви організовуєте навчання онлайн? Якими інструментами, месенджерами, платформами для організації навчального процесу ви користуєтеся?

Moodle, Telegram, Вайбер.

У чому складність проведення такого формату занять?

Студенти втрачають можливість та вміння висловлювати свою точку зору з будь-якої проблеми.

Як вдається здійснювати перевірку знань і контролювати студентів?

Контролювати вдається. Перші десять хвилин заняття всі реєструються у Telegram. З перевіркою робіт студентів складніше. “Потонув” у їхніх роботах.

Чи влаштовуєте відеозаняття?

Надзвичайно рідко. В будинку часті перебої з інтернетом.

Як вдається мотивувати студентів навчатися дистанційно, чи складно це зробити?

Використовую бонусну систему (плюс 10 балів для студентів).

Під час підготовки до семінарських занять з курсу “Історія та культура України” запропонував студентам перегляд документальних та художніх фільмів. Після їх перегляду студентам запропоновано написати есе. Більше 50% відсоткам студентів сподобалась така форма роботи. Близько 30% відсоткам – ні.

Для студентів всіх спеціальностей на семінарське заняття додатково виносяться питання, які мають фахову направленість. Наприклад, студенти спеціальності «Фізична культура та спорт» розглядають діяльність спортивних товариств до певної теми курсу. Студенти «Журналістики» – деякі питання з історії української преси. Студенти «Психології» – з історії психологічної думки України тощо. Майже до всіх лекцій підготовлені презентації.

Чи може, на вашу думку, надалі дистанційне навчання стати частиною звичайного процесу? Чи є це ефективно?

Можливо. Дистанційна робота та освітній процес повинен проходити лише через Moodle чи іншу єдину платформу.

Та все ж, я прихильник аудиторної форми проведення занять. Лише вона дає можливість студенту максимально засвоїти програму курсу. Дистанційна форма – це допоміжна форма. Цим інструментарієм слід досконало володіти. Багато студентів формально ставляться до виконання завдань. Для того, щоб змусити студентів працювали самостійно, викладачу слід витратити багато часу для підготовки до заняття.

 

 

Що принесе нам досвід дистанційного навчання? Більшу технологічність, більше свободи і креативу, чи бажання швидше повернутися до звичного режиму? Побачимо згодом.

Аліна Сахненко

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *